Cuina de Casa

Receptes casolanes
Receptes familiars,
divertides de fer
i adaptades personalment

«« | Página d'Inici | »»

Wok de bolets i verdures, amb llagostins

Per Montse | Octubre 11, 2008

Aquest és un primer plat que queda la mar de bé. S’hi pot donar un toc japonès si s’hi afegeix salsa de soja al coure les verdures, i si es decora amb sèsam (jo no en tenia avui, així que el de la foto no porta sèsam).Wok de bolets i verdures, amb llagostins

Ingredients:

(per 4 ó 5 persones)

Elaboració:

Comencem pels bolets: Els netegem i els salem. Els posem en una paella a foc suau, tapats, i deixem que vagin treient tota l’aigua que porten (uns 5 minuts… o fins que veiem que ja no fan aigua i que s’ha evaporat la que ja han fet). Retirem els bolets.

Ara anem per les verdures: les tallem totes a tires de mig centrímetre d’amplada, per 4 d’alçada. Les posem en una paella i les fregim 5 minuts amb oli. Les salem i pebrem, hi afegim un raig de salsa de soja i ho tapem perquè es vagin fent. Si tenim un wok, ara és el moment de fer-lo servir, en lloc de la paella. La verdura l’hem d’anar provant per veure que estigui bé de sal, pebre i soja, i que estigui cuita tot i que és millor que quedi cruixent.

Mentres tant, preparem els llagostins: si ja els tenim pelats, llavors només cal fregir-los (si no, els pelem primer.) Abans de fregir-los, podem agafar el gra d’all i el tallem ben petit i el fregim en l’oli on fregirem els llagostins. L’hem de posar abans que els llagostins, perquè els llagostins faran aigua quan els posem a la paella, i llavors no fregiriem l’all si no que quedaria bullit.

Quan ja ho tenim tot, ho posem tot junt en el wok i ho deixem coure 5 minuts més…

Ja es pot portar a taula. Jo he decorat el plat amb uns dibuixos fets amb un xarop de vinàgre de Mòdena, però es pot decorar d’altres maneres. I si hagués tingut sèsam, hi hauria tirat per sobre, just abans d’anar a taula, unes quantes llavors de sèsam per sobre.

Receptes relacionades

Categories relacionades: Bolets, Peixos, Verdures, llegums i conserves | No Comments »

Comments

You must be logged in to post a comment.